Toimintakertomus 2022

21.3.2023

KANTA-HÄMEEN LÄÄKÄRISEURAN TOIMINTAKERTOMUS 2022

Kanta-Hämeen lääkäriseuran 84. toimintavuosi käynnistyi edelleenkin poikkeuksellisissa merkeissä maailmanlaajuisen koronapandemian takia vuosikokouksella 29.3.2022. Kokous pidettiin etäkokouksena Teams-alustalla. Vuosijuhlat järjestettiin pandemiatilanteen helpotuttua syksyllä 2022.

Toimintavuoden tapahtumina järjestettiin kesäkuun alussa yhdessä Etelä-Hämeen Osuuspankin kanssa perinteinen tilaisuus OP:n kesäpaikassa Hämeenlinnassa Alajärven rannalla kesäsijaisille ja muille alueella vasta työt aloittaneille lääkäreille. Koko jäsenistölle suunnattu kesäretki Riihimäelle oli onnistunut, vaikka teatteriesitys Miinan montussa valitettavasti peruuntuikin teatterista johtuvista syistä. Osallistujat pitivät kovasti Riihimäen vanhan lasitehtaan alueen kierroksesta, lasistudioihin tutustumisesta ja yhteisestä päivällisestä Lehmustien juhlatalossa. Vuosijuhlat järjestettiin poikkeuksellisesti vasta syyskuussa, tällä kertaa Wisahovissa Hämeenlinnassa. Seuran tunnustuspalkinto jaettiin vuosijuhlissa kollega Sally Leskiselle. Perinteinen ja pidetty joulunajan glögitilaisuus saatiin järjestettyä tutusti Hämeen linnassa naiskuoro Timotein esiintyessä jäsenille aveceineen. Edellisessä vuosikokouksessa jäsenistön suunnalta esitettyjen toiveiden mukaisesti seuran varoja on käytetty toiminnan ja jäsenten aktivoimiseen tapahtumien suhteen.

Nettisivujen päivitystä jatkettiin ja seuran jäsenten toiveesta tulevista tapahtumista pyritään tiedottamaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Maksamattomia jäsenmaksuja karhuttiin jälleen parin vuoden tauon jälkeen. Lisäksi päätettiin aloittaa jäsenten sähköpostiosoitteiden kerääminen seuran toiminnasta tiedottamisen tehostamiseksi.

Seuran varojenhallintaa virtaviivaistettiin osin myös nykyisten huomattavasti kiristyneiden rahalaitosten tietovaatimusten takia ja päädyttiin lopettamaan S-pankissa olleet sijoitukset ja jatkamaan ainoastaan Osuuspankin asiakkaana, prosessin ollen kuitenkin vielä hiukan kesken.

Vuoden 2022 lopussa seuran jäsenmäärä oli 242 jäsentä.Jäsenmaksu oli 40e.

Kunniajäseniä ovat kollegat Jorma Tiilikainen, Pekka Rysä ja Antti Mali.

Seuran puheenjohtajana toimi Anu Mähönen, varapuheenjohtajana Tiina Vilmi-Kerälä, varainhoitajana Anna Ojala ja sihteerinä Antti Henttonen. Hallituksen jäseniä olivat Essi Palomäki, Terhi Mäntymaa sekä Tuomas Paananen. Hallituksella on toimintavuoden aikana ollut neljä varsinaista kokousta ja lisäksi yksi työkokous.

Toiminnantarkastajina toimivat Riitta ja Seppo Rehunen, varalla Virpi Kröger ja Antti Koivisto.