KANTA-HÄMEEN LÄÄKÄRISEURAN TOIMINTAKERTOMUS 2016

Kanta-Hämeen lääkäriseuran 78. toimintavuosi käynnistyi vuosikokouksella ja -juhlalla 12.3.2016 Hämeenlinnan Raatihuoneella. Vuosijuhlat pidettiin rennossa salakapakka-hengessä. Tilaisuuteen osallistui 77 henkilöä. Tunnustuspalkinto jaettiin yleislääketieteen erikoislääkäri Mustafa Husseinille. Palkintopuheen piti kollega Mauri Iivonen.

8.6. järjestettiin yhteistyössä Osuuspankin kanssa Suvirinteessä perinteinen ja pidetty tilaisuus kesäsijaisille ja muille alueella vasta työt aloittaneille lääkäreille. Paikalla oli noin 30 kollegaa.

Tunnelmaltaan mukava ja pelkästään positiivista palautetta kerännyt kesäretki 27.-28.8. suuntautui Ahvenanmaalle. Matkaajia tutustumassa mielenkiintoisiin kohteisiin oli täysi 50 hengen bussilastillinen.

6.10. oli seuralla luentotilaisuus Hämeenlinnan Verkatehtaalla yhdessä Pro Medicon ja lääkäriseura Duodecimin kanssa. Pro Medicolta kollega Mervi Väisänen-Tommiska luennoi lääkäreiden ammatillisesta kehittymisestä ja jatkuvasta kouluttautumisesta. Tilaisuudessa oli paikalla noin 30 henkeä ja keskustelu jatkui illallisbuffen merkeissä.

8.12. järjestettiin Hämeen Linnassa tunnelmallinen lauluyhtye OlenNaisen joululaulukonsertti sekä lämminhenkinen cocktail-tilaisuus. Jo perinteikkäässä tilaisuudessa paikalla oli yli 70 jäsentä ja avecia.

Vuoden 2016 lopussa seuran jäsenmäärä oli 317. Jäsenmaksu oli 40 euroa.

Kunniajäseniä ovat kollegat Jorma Tiilikainen, Kari Niemi ja Pekka Rysä. Toimintavuoden aikana menehtyivät kunniajäsenet Kauko Kaurola ja Tor Wäyrynen.

Seuran puheenjohtajana toimi Antti Koivisto, varapuheenjohtajana Anu Mähönen, varainhoitajana Terhi Järvinen ja sihteerinä Antti Henttonen. Hallituksen jäseniä olivat Essi Ilomäki, Riitta Rehunen, Tiina Vilmi-Kerälä ja Juha Kiiski. Hallituksella on toimintavuoden aikana ollut viisi varsinaista kokousta ja lisäksi kaksi työkokousta.

Toiminnantarkastajina toimivat Virpi Kröger ja Anna-Mari Rahko.